Book

Confirm

L'econòmic / Març 2021

Tractament antiedat als hotels

La posada al dia de la planta hotelera, que parcialment data dels anys seixanta i setanta, és el gran repte competitiu del sector a casa nostra. I els deures sembla que s’estan fent. Molts establiments han penjat el rètol de “tancat per obres”, i els professionals de la construcció han substituït els turistes durant uns mesos.

La firma de serveis d’assessorament immobiliari Colliers International fa un seguiment detallat d’aquests projectes i una estimació de la inversió. La seva conclusió és que en els darrers tres anys no ha deixat d’augmentar. Segons els darrers càlculs, entre els anys 2016 i 2018 s’han invertit a tot l’Estat 4.481 milions d’euros per millorar la planta hotelera, ja sigui per renovar l’existent o per fer-ne de nova. En aquests tres anys, l’increment ha estat constant, de manera que només el 2018, es van invertir uns 1.958 milions (la xifra recull el total de la inversió l’any que s’acaba d’executar), un 42% més que l’any anterior. “Estem en un nivell d’inversió i d’esforç per millorar l’oferta sense precedents en la història hotelera”, assegura Laura Hernando, directora general de l’àrea d’hotels de la consultora immobiliària.

A més, la inversió compromesa per a aquest any és de 2.191 milions d’euros (un 12% més) i de 3.303 milions, per a més enllà del 2019. Tanmateix, en aquests casos, la xifra evoluciona ràpidament cada dia que passa, amb la qual cosa és massa aviat per fer un balanç definitiu. En tot cas, és provable que es mantingui la proporció entre la inversió en obra nova i la destinada a renovació, que es mou en el 50%-50%.

All rights reserved. It is forbidden to reproduce, distribute and publicly communicate, including making available all or part of this website’s contents without the authorisation of the individuals who hold the rights to them. If you have reason to believe that any material published on this website is infringing your property rights or those of another person you represent, please contact us at info@lazure-hotel.com